8 sierpnia 2022

Czym właściwie jest Beta alanina

Beta alanina została odkryta ponad 100 lat temu, ale jako suplement zbilansowanej diety doceniliśmy ją stosunkowo niedawno. Jest jedynym naturalnie występującym beta-aminokwasem. Nie należy jednak do cennej grupy aminokwasów, które są nam niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Organizm nie wykorzystuje jej bowiem do budowy białek. Źródłem beta alaniny są dwupeptydy (karnozyna, anseryna, balerina), które spożywamy m.in. w wołowinie, wieprzowinie i rybach.
Niemniej jednak badacze udowodnili, że odpowiednie stosowanie tego suplementu może korzystnie wpływać na siłę naszych mięśni. Zwiększając stężenie karnozyny, beta alanina korzystnie wpływa na środowisko komórek – sprzyja to zwiększeniu wydajności organizmu podczas długofalowego wysiłku i usprawnieniu jego regeneracji. Stosowanie kreatyny przynosi większe rezultaty, ale specjaliści przekują, że beta alanina jest bardzo przydatna na etapie budowania siły. Maksymalizację efektu możemy osiągnąć, łącząc te dwa cenne suplementy w jednej diecie, ponieważ świetnie się ze sobą komponują.
Pierwsze korzyści wynikające ze stosowania beta alaniny powinniśmy zauważyć już po 2 tygodniach. Wszystko zależy oczywiście od tego, w jakim stopniu i czasie wzrośnie w naszym organizmie poziom karnozyny.